Met mijn lezingen heb ik een flink bereik: van een college voor artsen en een voordracht bij de Koninklijke Nederlandse Academie van Wetenschappen tot een theaterlezing voor het brede publiek.
Ik ben serieus en inhoudelijk, maar ook een verteller, gevoelig voor de magie van een zaal vol mensen. Hoe groter de groep hoe tastbaarder de herkenning, de verbazing en de consternatie zijn, en dat biedt bijzondere kansen voor een spreker die de menselijke geest als thema heeft. Alhoewel ik wetenschapsjournalist ben, en geen acteur, ga ik met de zaal over een grens waarbij het niet meer alleen om kennis gaat maar ook over verrassing, ontroering, plezier en soms verdriet. Leren is beleven.
Op mijn podium kantelt de wereld. Want samen zijn we niet alleen spreker en publiek, we zijn ook onderzoekers en proefpersonen die onze hersenen laten werken: door te experimenteren en ons te laten verrassen. De zaal is ons laboratorium. Zo komt wetenschap dicht op de huid.
Neem gerust contact op om te overleggen: 020-6730002 / mark@mieras.nl
Onpersoonlijke kennis blijft slecht hangen. Ik wil daarom dat een lezing voelt als een ontmoeting. Het publiek moet zich gezien voelen. Dat vraagt om een verhaal dat op het publiek is toegesneden. Daarom houd ik zelden twee keer precies dezelfde presentatie en ben ik altijd in voor nieuwe vragen en onderwerpen. Toch is er een aantal thema’s waarover ik regelmatig gevraagd wordt te spreken: leren & ontwikkeling / geheugen & cognitie / spel & stress / liefde en relaties / puberteit / kunst & creativiteit / natuur / professionaliteit & management / neuromarketing.
Theaterseizoen 2014/15 en 2015/16 bracht ik samen met bureau Lommerde & Tonen een geregisseerde theaterlezing op de planken. ‘De spelende mens’ gaat over de noodzaak van kunst om te overleven in een veranderende wereld. In dit avondvullende programma volg ik het spoor van spel en plezier terug, dwars door de dierenwereld en dwars door ons eigen brein. Waarom kunnen mensen het niet laten om te spelen?
Datum | Plaats | Tijd | Onderwerp | |
---|---|---|---|---|
22 november 2023 | Veenendaal | kinderen scheppen hun eigen brein | ||
21 september 2023 | Groningen | 20:00 - 21:30 | kinderen bouwen hun eigen brein | |
openbaar | 29 juni 2023 | Burgum | 15:00 - 17:30 | wat schieten we op met kunst? |
16 juni 2023 | 13:45 - 14:45 / 15:00 - 16:00 / 16:15 - 17:15 | Terneuzen | kinderen scheppen hun eigen brein | |
15 juni 2023 | Amsterdam | hoe helpen sport en cultuur kans arme jongeren verder? | ||
7 juni 2023 | Deventer | wetenschap en techniek op school | ||
31 mei 2023 | Zwolle | 19:30 | hoe werkt een tiener? | |
30 mei 2023 | Nieuwkuijk | 13:30 | hoe werkt leren? | |
22 mei 2023 | Deventer | hoe leert een tiener? | ||
16 mei 2023 | Eersel | 19:00 - 20:30 | hoe werkt een tiener? | |
15 mei 2023 | Krimpen aan den IJssel | 19:30 - 21:00 | leren = durven | |
10 mei 2023 | IJmuiden | 15:15 - 16:15 | wat schieten we op met kunst? | |
9 mei 2023 | online | 12:30 - 13:30 | denken = bewegen | |
9 mei 2023 | Rotterdam | 16:00 - 17:00 | hoeveel blinde vlekken heb jij? | |
11 april 2023 | Middelburg | 13:15 - 15:30 | kinderen scheppen hun eigen brein | |
4 april 2023 | Amsterdam | 11:30 - 12:30 | kinderen scheppen hun eigen brein | |
31 maart 2023 | Antwerpen, België | wat schieten we op met kunsteducatie? | ||
29 maart 2023 | Austerlitz | 14:30 - 15:30 | bewegend leren | |
23 maart 2023 | 17:00 | de spelende professional | ||
21 maart 2023 | 15:00 - 15:20 | wat schieten we op met kunst? | ||
21 maart 2023 | Rotterdam | 10:00 - 12:15 | wat schieten we op met kunst? | |
16 maart 2023 | Eindhoven | 18:15 | wat schieten we op met muziek? | |
15 maart 2023 | Bunnik | 9:35 - 10:20 | met andere ogen | |
14 maart 2023 | Hilversum | 20:00 - 21:30 | kinderen bouwen hun eigen brein | |
14 maart 2023 | Hilversum | 16:00 - 17:00 | cultuur tegen stress | |
8 maart 2023 | Zwolle | 14:00 - 15:00 | kinderen scheppen hun eigen brein | |
7 maart 2023 | 19:00 - 21:30 | kinderen bouwen hun eigen brein | ||
openbaar | 18 februari 2023 | Harmelen | 10:00 - 11:00 | de kracht van aanwezig zijn |
2 februari 2023 | Hardenberg | 19:00 - 21:30 | de vitale gemeente | |
26 januari 2023 | Roosendaal | 11:05 | wat schieten we op met cultuuronderwijs? | |
24 januari 2023 | Utrecht | 13:30 - 14:15 | ||
19 januari 2023 | ‘s-Hertogenbosch | de winst van een groene werkomgeving | ||
14 december 2022 | Amsterdam | 13:30 - 15:30 | creativiteit, hoe leer je dat? | |
openbaar | 8 december 2022 | 's-Hertogenbosch | 16:00 - 17:00 | cultuur tegen stress |
8 december 2022 | online | 10:00 - 11:30 | ||
6 december 2022 | Zaandam | 9:20 - 10:30 | ||
6 december 2022 | Gorssel | 16:30 - 17:30 | hoeveel blinde vlekken heb jij? | |
1 december 2022 | Nieuwegein | 14:00 - 15:30 | de kracht van humor | |
22 november 2022 | hoe werkt leren? | |||
15 november 2022 | Ermelo | 13:30 - 15:00 | hoe leert een tiener? | |
9 november 2022 | Amersfoort | buitentijd = leertijd | ||
8 november 2022 | 20:00 - 21:30 | kinderen bouwen zichzelf | ||
7 november 2022 | Heerhugowaard | 16:00 - 18:00 | kinderen scheppen zichzelf | |
31 oktober 2022 | Baarlo | 10:30 - 12:00 | hoe werkt een tiener? | |
31 oktober 2022 | Lunteren | 14:15 - 15:30 | hoe werkt leren? | |
24 oktober 2022 | Oostzaan | bewegen = leren | ||
openbaar | 22 oktober 2022 | Universiteit Maastricht | 14:00 | Wat muziek met ons doet? |
openbaar | 20 oktober 2022 | Het Plein, Koningsplein 3, Ridderkerk | 14:30 | grijze haren, rijke hersenen |
17 oktober 2022 | Amersfoort | 15:00 - 15:45 | bewegend leren | |
14 oktober 2022 | Groenekan | 10:00 - 11:15 | de spelende kinderopvang | |
13 oktober 2022 | Zeist | 11:15 - 12:15 | hoe werkt leren? | |
13 oktober 2022 | waar het botst komen we verder | |||
10 oktober 2022 | Lelystad | 13:00 - 13:50 / 13:00 - 13:50 | de puberteit is geen oponthoud | |
6 oktober 2022 | natuur helpt beter leren | |||
5 oktober 2022 | Bunnik | 9:00 - 10:15 | ||
28 september 2022 | Bussum | kinderen scheppen hun eigen brein | ||
27 september 2022 | 9:00 - 12:30 | veerkracht en wendbaarheid | ||
22 september 2022 | Hoogezand | 14:00 - 15:30 | de spelende mens | |
14 september 2022 | 15:00 - 17:15 / 19:00 - 21:15 | kinderen scheppen hun eigen brein | ||
6 juli 2022 | Lanaken | 17:30 - 19:30 | ||
1 juli 2022 | Exloo | hersenen in beweging | ||
24 juni 2022 | 10:30 - 12:30 | kinderen zijn kleine wetenschappers | ||
22 juni 2022 | Arnhem | 16:00 - 18:00 | ||
21 juni 2022 | Roermond | 13:00 - 14:15 | ||
17 juni 2022 | Ede | 15:15 - 16:15 | Executieve functies en breinonotwikkeling. Wat is het nieuwe IQ? | |
15 juni 2022 | De Koog | 13:45 - 15:45 | de spelende professional | |
9 juni 2022 | Kortrijk, België | 10:25 - 11:15 | ||
3 juni 2022 | Bergschenhoek | 15:40 - 16:15 | wat schieten we op met cultuuronderwijs? | |
2 juni 2022 | Nootdorp | 15:40 - 16:15 | wat schieten we op met cultuuronderwijs? | |
30 mei 2022 | Amsterdam | |||
25 mei 2022 | leren = durven | |||
23 mei 2022 | 13:30 - 14:45 | wat schieten we op met cultuur? | ||
17 mei 2022 | Utrecht | 10:15 - 11:15 | ||
16 mei 2022 | Woerden | 15:35 - 16:30 | tieners tussen BO en VO | |
13 mei 2022 | Almere | 20:00 - 21:30 | natuur, wat het met ons doet | |
12 mei 2022 | Krimpen aan den IJssel | 15:30 - 16:45 | wat schieten we op met cultuureducatie? | |
9 mei 2022 | Purmerend | 19:00 | wat schieten we op met muziek? | |
21 april 2022 | 13:15 - 14:45 | maak van stress geen vijand | ||
20 april 2022 | Den Haag | 14:15 | clowns in het ziekenhuis | |
15 april 2022 | Nootdorp | 20:00 | wat schieten we in vredesnaam op met plezier? | |
14 april 2022 | Holwerd | 14:15 | hoe werkt leren? | |
31 maart 2022 | Aalburg | 13:00 - 14:30 | hoe werken tieners? | |
23 maart 2022 | Amsterdam | goed onderwijs doen we samen | ||
17 maart 2022 | Groningen | 14:50 - 15:30 | ||
11 maart 2022 | Den Haag | 9:00 - 12:00 | hoe werkt leren? | |
10 maart 2022 | kinderen scheppen hun eigen brein | |||
9 maart 2022 | Leeuwarden | de spelende school | ||
8 maart 2022 | ouderdom en hersenen | |||
8 maart 2022 | Utrecht | 10:15 - 11:15 | ||
28 februari 2022 | Amsterdam | vierkante ogen en wat corona nog meer brengt | ||
17 februari 2022 | 13:00 - 13:45 | hoe motiveer je jongeren? | ||
openbaar | 10 februari 2022 | Almere | 20:00 - 21:30 | hoe de liefde werkt |
8 februari 2022 | Almere | hoe werkt een tiener? | ||
4 februari 2022 | Ede | 15:30 - 16:15 | wat maakt dat jij “jij” bent? | |
28 januari 2022 | 10:30 - 11:15 / 12:30 - 13:15 | de keerzijde van gedwongen jeugdzorg | ||
21 januari 2022 | online | 11:00 - 13:00 | ||
20 januari 2022 | Woerden | 10:00 - 11:00 | executieve functies | |
18 januari 2022 | Houten | 16:05 - 16:35 | wat schiet school op met kunsteducatie? | |
13 januari 2022 | Ulft | hoe werkt leren? | ||
10 januari 2022 | online | 14:00 | ||
26 november 2021 | vierkante ogen, en hoe je ze voorkomt | |||
3 november 2021 | 9:00 - 11:30 | de spelende school | ||
27 oktober 2021 | 15:30 - 16:45 / 19:30 - 20:45 | kinderen scheppen hun eigen brein | ||
14 oktober 2021 | Groningen | 20:00 - 21:00 | liefde | |
13 oktober 2021 | Joure | 19:30 - 22:30 | ||
8 oktober 2021 | online | wat maakt dat jij “jij” bent? | ||
4 oktober 2021 | Hoogeloon | 9:00 - 10:30 | kinderen scheppen zichzelf | |
30 september 2021 | Zuid-Scharwoude | 14:00 | ||
24 september 2021 | 13:00 - 14:00 | leren = durven | ||
20 september 2021 | 08:30 | |||
15 september 2021 | online | 20:00 | vierkante ogen… en wat corona nog meer bracht | |
2 september 2021 | Amsterdam | theater, en wat het met ons doet | ||
31 augustus 2021 | online | 19:30 - 20:30 | kinderen scheppen hun eigen brein | |
23 augustus 2021 | Raalte | 9:00 - 10:00 | de experimenterende school | |
22 juni 2021 | online | 15:30 | goed leren = een spel | |
9 juni 2021 | online | 10:05 - 10:45 | wat schieten we op met kunst ? | |
4 juni 2021 | Wapenveld | 15:00 - 15:20 / 15:30 - 15:50 | ||
1 juni 2021 | online | 20:00 | kinderen scheppen hun eigen brein | |
27 mei 2021 | online | 9:00 - 11:00 | De spelende leraar | |
25 mei 2021 | online | 9:00 - 11:00 | de spelende leraar | |
19 mei 2021 | online | 9:00 - 11:00 | de spelende school | |
11 mei 2021 | 16:00 | taboe: waarom het ons brein klem zet | ||
14 april 2021 | 15:15 - 16:00 | hoe muziek meehelpt in de klas | ||
7 april 2021 | online | wat we opschieten met cultuureducatie | ||
6 april 2021 | online | 11:00 - 12:00 | Hoe maak je als leraar het verschil | |
6 april 2021 | Gouda | 09:15 - 10:30 | brein en executieve functies | |
2 april 2021 | Alkmaar | hoe leren tieners? | ||
22 maart 2021 | online | 10:00 - 11:30 | plezier en de invloed op leren | |
18 maart 2021 | online | |||
16 maart 2021 | Rotterdam | 20:00 - 22:00 | hoe werkt leren? | |
12 maart 2021 | online | vierkante ogen, en wat corona ons nog meer brengt | ||
10 maart 2021 | Leeuwarden | 19:00 - 20:00 | hoe werkt leren? | |
9 maart 2021 | online | 10:30 - 11:00 | hoe werkt leren? | |
3 maart 2021 | online | 14:00 - 14:45 | ||
9 februari 2021 | online | 15:10 - 16:00 | hoe krijg je de samenleving in beweging? | |
4 februari 2021 | 17:00 - 18:30 | beweging en leren | ||
3 februari 2021 | 13:00 - 16:00 | bewegen, leren en de hersenen | ||
19 januari 2021 | online | 19:30 - 20:30 | ||
18 januari 2021 | online | 14:30 - 15:45 | de spelende organisatie | |
14 januari 2021 | online | 12:00 - 12:45 | de spelende hulpverlener | |
13 januari 2021 | online | 16:00 | mind matters; the law of pleasure | |
12 januari 2021 | online | 13:34 - 14:30 | wat schiet de school op met cultuur? | |
4 januari 2021 | online | 09:30 - 11:00 | hoe leren tieners? | |
27 november 2020 | 12:30 - 14:30 | de spelende organisatie | ||
25 november 2020 | hoe werkt creativiteit? | |||
24 november 2020 | Amsterdam | 17:00 - 20:00 | systeem mens | |
20 november 2020 | Utrecht | hoe creativiteit werkt | ||
19 november 2020 | 17:00 - 19:30 | de spelende organisatie | ||
18 november 2020 | Vorselaar, België | 20:00 | hoe haal je het beste uit je hersenen? | |
13 november 2020 | vierkante ogen, en wat corona ons nog meer brengt | |||
11 november 2020 | Arnhem | 14:00 - 15:00 | kinderen scheppen hun eigen brein | |
11 november 2020 | Houten | 19:30 - 20:15 | wat schieten we op met cultuur? | |
11 november 2020 | 12:00 - 12:45 | de spelende hulpverlener | ||
5 november 2020 | 08:45 - 12:45 | de spelende organisatie | ||
4 november 2020 | creatief vermogen | |||
31 oktober 2020 | Garderen | 12:30 - 14:30 | de spelende organisatie | |
30 oktober 2020 | Bunnik | 10:00 - 11:00 | de spelende zorgverlener | |
30 oktober 2020 | Garderen | 17:00 - 19:30 | de spelende organisatie | |
20 oktober 2020 | wat schieten we op met muziek? | |||
14 oktober 2020 | 09:00 - 16:00 | hoe werkt leren? | ||
9 oktober 2020 | Assen | 16:15 | taalontwikkeling | |
openbaar | 7 oktober 2020 | Leeuwarden | 09:45 - 10:45 | leren = durven |
7 oktober 2020 | Borne | 15:00 - 16:00 | hoe werkt een tiener? | |
2 oktober 2020 | Bunnik | 12:00 - 13:00 | ||
30 september 2020 | Ede | 14:10 | tieners met dyslectie | |
16 september 2020 | Rotterdam | 13:30 - 16:30 | ||
28 augustus 2020 | Leiden | 13:30 - 14:30 | hoe werkt leren? | |
27 augustus 2020 | Nieuwegein | 09:00 - 10:15 | hoe werkt leren? | |
27 augustus 2020 | Leeuwarden | 19:00 - 20:00 | hoe werkt leren? | |
27 juni 2020 | Garderen | 12:30 - 14:30 | de spelende organisatie | |
26 juni 2020 | Garderen | 17:00 - 19:30 | de spelende organisatie | |
17 maart 2020 | Rotterdam | 20:00 - 22:00 | hoe werkt leren? | |
16 maart 2020 | 11:00 - 11:30 | hoe werkt leren? | ||
11 maart 2020 | Leeuwarden | 19:00 - 20:00 | hoe werkt leren? | |
5 maart 2020 | Appeltern | 09:15 - 10:15 | hoe werkt leren? | |
4 maart 2020 | Goes | ~ 14:00 | wat schieten we op met cultuur? | |
28 februari 2020 | 10:30 | de spelende professional | ||
24 februari 2020 | Almere | 10:45 - 11:45 | hoe kunnen we veranderen? | |
openbaar | 19 februari 2020 | Woerden | hoe werkt leren? | |
openbaar | 17 februari 2020 | Krimpen aan den IJssel | 19:45 - 21:15 | wat schieten we op met kunst? |
17 februari 2020 | Veenendaal | hoe werkt leren? | ||
7 februari 2020 | Venray | 15:15 - 15:45 | liefde en puberteit | |
openbaar | 6 februari 2020 | Congrescentrum de Wereld, Lunteren | 09:40 - 10:20 | hoe zet je een tiener ‘aan’ ? |
4 februari 2020 | Amersfoort | 16:00 - 18:00 | taalontwikkeling | |
3 februari 2020 | 14:30 - 15:15 | de spelende hulpverlener | ||
29 januari 2020 | Achtkarspelen | kinderen scheppen hun eigen brein | ||
27 januari 2020 | 08:45 - 10:00 | hoe leert een tiener? | ||
openbaar | 24 januari 2020 | Het Huis, Utrecht | 10:30-11:30 | lijf, brein, taal en beweging |
23 januari 2020 | Harderwijk | 09:45 - 10:45 | hoe leren tieners? | |
20 januari 2020 | Beilen | 19:30 - 20:15 | wat schieten we op met cultuur? | |
17 januari 2020 | Amsterdam | 10:00 - 11:00 | hoe werkt een tiener? | |
13 januari 2020 | Rotterdam | hoe werkt leren? | ||
9 januari 2020 | TivoliVredenburg, Utrecht | 16:30 - 17:30 | De spelende professional | |
9 januari 2020 | Arnhem | 17:00 - 18:00 | ||
6 januari 2020 | Den Haag | 09:00 - 10:00 | executieve functies: het nieuwe IQ | |
19 december 2019 | 15:20 | dyslectie | ||
17 december 2019 | Rheehorst / Ede | 10:15 - 11:15 | de spelende professional | |
10 december 2019 | Alkmaar | 20:00 - 22:00 | kinderen scheppen hun eigen brein | |
26 november 2019 | Amsterdam | 14:30 - 15:00 | neuropsychologie van leren lezen en rekenen | |
25 november 2019 | Nieuwegein | 12:10 - 12:55 | groene stad, vitale stad | |
21 november 2019 | Leiden | 14:15 - 15:30 | hoe werkt leren? | |
21 november 2019 | Breda | 10:15 - 11:15 | de spelende professional | |
20 november 2019 | Den Haag | hoe werkt leren? | ||
18 november 2019 | Coevorden | hoe werkt een tiener? | ||
15 november 2019 | 09:30 - 10:30 | bewegend leren | ||
14 november 2019 | Groningen | 17:00 - 18:00 | de spelende professional | |
13 november 2019 | Emmen | 14:00 - 16:00 | hoe werkt leren? | |
12 november 2019 | Zeist | 10:00 - 11:00 | wat schieten we op met kunst? | |
5 november 2019 | Apeldoorn | 18:00 | de spelende professional | |
4 november 2019 | Buitenpost | 19:45 - 21:15 | kinderen scheppen zichzelf | |
openbaar | 1 november 2019 | Nieuwegein | 10:30 - 12:30 | kinderen scheppen zichzelf |
30 oktober 2019 | hoe werkt leren? | |||
30 oktober 2019 | Alblasserdam | 08:45 - 12:15 | hoe werkt leren? | |
openbaar | 29 oktober 2019 | Harmonie, Leeuwarden | 15:10 - 15:40 | |
28 oktober 2019 | Hilversum | 09:00 - 10:30 | leren = durven | |
openbaar | 18 oktober 2019 | Reehorst | 15:15 - 16:30 | kinderen scheppen hun eigen brein |
16 oktober 2019 | Gorecht-Oost | 15:15 - 16:15 | hoe werkt leren? | |
15 oktober 2019 | Heerenveen | 15:15 | kinderen scheppen hun eigen hersenen | |
14 oktober 2019 | Breukelen | 19:45 - 21:15 | hoe werkt een puber | |
9 oktober 2019 | 20:00 - 21:00 | kinderen scheppen zichzelf | ||
8 oktober 2019 | Amstelveen | 20:15 - 21:00 | kinderen scheppen hun eigen brein | |
3 oktober 2019 | Deventer | 20:00 - 22:00 | hoe werkt leren? | |
3 oktober 2019 | Utrecht | 14:00 | ||
30 september 2019 | Rotterdam | 11:00 - 11:30 | wat schieten we op met jeugdtheater | |
28 september 2019 | 14:00 - 15:00 | hoe werkt leren? | ||
27 september 2019 | Dordrecht | 09:00 - 12:00 | hoe werkt leren? | |
26 september 2019 | Bergen | de spelende professional | ||
25 september 2019 | hoe werkt nieuwsgierigheid? | |||
18 september 2019 | Gouda | 20:00 - 21:30 | hoe werkt leren? | |
17 september 2019 | Den Haag | kunst en het jonge kinderbrein | ||
17 september 2019 | Amsterdam | 15:30 - 17:00 | tieners op de drempel van de middelbare school | |
11 september 2019 | Coevorden | 18:40 - 19:20 | waarom lezen zo belangrijk is | |
11 september 2019 | Deventer | 09:00 - 09:45 | ongeletterdheid | |
4 september 2019 | Doetinchem | 10:30 - 11:30 | hoe werkt leren? | |
2 september 2019 | Naaldwijk | 09:30 | verandering in het onderwijs | |
2 september 2019 | 15:00 - 16:30 / 19:30 - 21:00 | hoe werkt een tiener? | ||
21 juni 2019 | Apeldoorn | het natuureffect | ||
19 juni 2019 | Rotterdam | 19:45 - 22:00 | het brein van de mediator | |
18 juni 2019 | Assen | 13:30 - 14:15 | beetje natuur, groot effect | |
18 juni 2019 | Eemnes | 09:30 - 10:30 | hoe werkt leren? | |
15 juni 2019 | Utrecht | 10:30 - 11:30 | bijzonder brein | |
13 juni 2019 | Den Haag | 13:30-14:30 | ||
13 juni 2019 | Den Hommel | hoe werkt leren? | ||
6 juni 2019 | 15:15 - 16:45 | de spelende professional | ||
4 juni 2019 | Zaandam | 14:30 - 16:30 | hoe werkt leren? | |
29 mei 2019 | Amsterdam | 09:30 -10:30 | hoe werkt leren? | |
28 mei 2019 | 17:35 - 18:05 | hoe werkt leren? | ||
23 mei 2019 | Culemborg | 10:15 - 11:15 | wat schieten we op met kunst? | |
22 mei 2019 | kinderen scheppen hun eigen brein | |||
16 mei 2019 | 20:00 | puberbrein | ||
15 mei 2019 | Utrecht | 14:30 - 15:15 | wat schieten we op met cultuur? | |
13 mei 2019 | Gent, België | 11:30 - 12:30 | hoe verandert gedrag? | |
openbaar | 9 mei 2019 | Doorn | 14:00 - 17:00 | de macht van taal, de kracht van verhalen |
8 mei 2019 | Hilversum | 14:00 - 15:30 | ||
30 april 2019 | 19:00 - 21:00 | kinderen scheppen zichzelf | ||
19 april 2019 | Assen | 09:00 - 10:00 | hoe werkt leren? | |
18 april 2019 | Joure | 09:10 - 10:00 | wat schieten we op met kunst? | |
openbaar | 17 april 2019 | Kunstlinie Almere Flevoland | 11:15 - 12:00 | kunst en het jonge kinderbrein |
15 april 2019 | Rotterdam | 19:00 - 19:45 | wat schieten kinderen op met kunst? | |
13 april 2019 | Utrecht | 13:45 | spelend ben je op z’n best | |
12 april 2019 | Ouderkerk aan de Amstel | 09:30 - 11:00 | hoe werkt leren? | |
9 april 2019 | Doetinchem | 19:30 - 20:45 | de spelende professional | |
openbaar | 5 april 2019 | Nieuwegein | 15:45 - 16:25 | buitentijd = ontwikkeltijd |
3 april 2019 | Dalfsen | 08:30 - 10:30 | hoe je buiten de lijntjes kleurt | |
3 april 2019 | Oegstgeest | 20:00 - 21:30 | leren = durven | |
2 april 2019 | Papendal, Arnhem | hoe werkt leren? | ||
openbaar | 2 april 2019 | Theater de Bussel, Oosterhout | 19:30 - 22:00 | taal, creativiteit en de hersenen |
1 april 2019 | 13:00 - 14:00 | fouten maken slimmer | ||
28 maart 2019 | Utrecht | de spelende professional | ||
28 maart 2019 | Utrecht | 14:00 - 15:30 | ||
24 maart 2019 | Naaldwijk | 14:00 - 15:00 | muziek en het brein | |
21 maart 2019 | Lunteren | 10:05 - 11:00 | flexibiliteit, creativiteit en reflectie in het hoger onderwijs | |
21 maart 2019 | Doetinchem | 14:00 | hoe werkt leren? | |
20 maart 2019 | Zwolle | |||
openbaar | 18 maart 2019 | Garnwerd | 19:30 - 21:30 | hoe werkt leren? |
18 maart 2019 | Capelle | 13:30 - 14:30 / 14:45 - 15:45 | belichaamde intelligentie | |
14 maart 2019 | Veenendaal | 15:30 - 17:00 | het geheim van de fietser | |
13 maart 2019 | 13:30 - 16:30 | |||
12 maart 2019 | Helmond | wat schieten we op met muziek? | ||
9 maart 2019 | Den Haag | 14:00 - 14:45 | kinderen scheppen hun eigen brein | |
6 maart 2019 | Winschoten | hoe werkt leren? | ||
5 maart 2019 | 13:30 - 14:45 | hoe werkt leren? | ||
openbaar | 4 maart 2019 | Doorn | 14:00 - 17:00 | de macht van taal, de kracht van verhalen |
4 maart 2019 | Voorburg | 19:45 - 21:30 | kinderen scheppen hun eigen brein | |
openbaar | 23 februari 2019 | Mauritshuis, Den Haag | 14:00 - 15:00 | Museum op recept; hoe het museum ons beter maakt |
14 februari 2019 | Nieuwegein | 09:00 - 10:00 | hoe werkt leren? | |
12 februari 2019 | Amersfoort | 14:45 - 15:45 | hoe werkt leren? | |
30 januari 2019 | Zoetermeer | 14:15 - 15:00 | wat schieten we op met kunst? | |
30 januari 2019 | Zoetermeer | 14:15 - 15:00 | wat schieten we op met kunst? | |
24 januari 2019 | Leidschendam | 19:30 | hoe werkt leren? | |
22 januari 2019 | Doorn | 14:15 - 17:15 | systeem mens | |
18 januari 2019 | Eindhoven | 12:25 - 13:00 | pubers en zorg | |
17 januari 2019 | Heerenveen | 15:30 - 19:00 | ||
10 januari 2019 | 16:30 - 17:30 | hoe werkt leren? | ||
7 januari 2019 | Heerenveen | hoe werkt een tiener? | ||
19 december 2018 | Zutphen | 15:15 - 16:15 | hoe werkt leren? | |
13 december 2018 | Nieuw-Lekkerland | 11:00 - 12:00 | wat schieten we op met kunst? | |
openbaar | 12 december 2018 | Arnhem | 20:00 - 21:00 | wonderlijk brein |
11 december 2018 | Hengelo | 13:30 – 15:00 | hoe werkt een tiener? | |
10 december 2018 | 09:15 - 10:00 | de spelende professional | ||
7 december 2018 | Utrecht | 10:45 - 11:45 | systeem mens | |
28 november 2018 | Delft | 19:00 - 20:00 | de spelende professional | |
openbaar | 26 november 2018 | Utrecht | 16:00 - 21:00 | wetenschap achter leiderschap (masterclass voor schoolleiders) |
23 november 2018 | Groningen | 11:00 - 12:15 | de spelende professional | |
openbaar | 22 november 2018 | Veldhoven | 15:00 - 15:30 | tweede taal, tweede cultuur |
20 november 2018 | Rotterdam | 19:45 - 21:15 | hoe werkt een tiener? | |
19 november 2018 | Utrecht | 10:40 - 11:00 | De kwetsbare mens | |
16 november 2018 | Groningen | 20:30 - 21:15 | kinderen scheppen hun eigen brein | |
15 november 2018 | Doetinchem | 10:30 - 11:30 | hoe werkt leren? | |
15 november 2018 | Baarn | 16:00 - 18:00 | leren = verteren | |
14 november 2018 | Aalsmeer | |||
14 november 2018 | Utrecht | |||
13 november 2018 | Theater De Kom, Nieuwegein | wat schiet de gezondheidszorg op met kunst? | ||
10 november 2018 | Utrecht | 13:45 - 14:30 | hoe werkt leren? | |
10 november 2018 | Roermond | 15:30 - 16:30 | beetje groen, grote invloed | |
8 november 2018 | Almere | 18:00 - 21:00 | hoe werkt leren? | |
8 november 2018 | Haren | 13:00 | ||
7 november 2018 | Emmeloord | 10:00 - 10:40 | formatief toetsen en interactie | |
7 november 2018 | Haarlem | 13:00 - 13:30 | Ont-moeten met cultuur en cultuur, als voeding voor leren | |
7 november 2018 | Hilversum | 19:30 | ||
6 november 2018 | Achtkarspelen | kinderen scheppen hun eigen brein | ||
6 november 2018 | Achtkarspelen | kinderen scheppen hun eigen brein | ||
openbaar | 5 november 2018 | Zwolle | 15:10 - 16:00 | hoe werkt leren? |
2 november 2018 | Amsterdam | 11:45 - 12:30 | pubers met beugels | |
1 november 2018 | Groningen | muziek en het brein | ||
30 oktober 2018 | Roermond | 15:15 - 16:00 | hoe werkt een tiener? | |
29 oktober 2018 | Biezenmortel | 10:00 | hoe werkt leren? | |
29 oktober 2018 | Barendrecht | 13:30 - 15:00 | hoe werkt een tiener? | |
26 oktober 2018 | Breda | hoe werkt leren? | ||
23 oktober 2018 | Eindhoven | 16:15 - 17:00 | vitale werkomgeving | |
openbaar | 23 oktober 2018 | Bibliotheek Gelderland Zuid, Nijmegen | 19:30 | hoe werkt een tiener? |
18 oktober 2018 | Leerdam | 10:00 - 11:00 | wat schieten we op met kunst? | |
17 oktober 2018 | Zaanstad | wat schieten we op met cultuur? | ||
17 oktober 2018 | Amsterdam | 19:30 | hoe werkt een puber? | |
13 oktober 2018 | Orvelte | natuur + bewegen = gezondheid | ||
10 oktober 2018 | Tilburg | kinderen scheppen hun eigen brein | ||
8 oktober 2018 | Amsterdam | 14:00 - 15:45 | wat schieten we op met theater? | |
6 oktober 2018 | 9:30 - 10:30 | kinderen | ||
6 oktober 2018 | De Hallen, Amsterdam | 14:00 | dyslexie is geen handicap, dat maken we ervan | |
5 oktober 2018 | Haarlem | 13:00 - 13:45 | hoe werkt leren? | |
openbaar | 5 oktober 2018 | Hofpleintheater Rotterdam | 22:45 | Heftige Hersens |
3 oktober 2018 | Winschoten | 09:30 - 10:30 | hoe werkt leren? | |
2 oktober 2018 | Purmerend | 15:30 - 17:00 / 19:00 - 20:30 | hoe werkt leren? | |
1 oktober 2018 | België | de spelende professional | ||
1 oktober 2018 | Den Haag | 19:15 - 20:15 | creativiteit en stress in het muzikale brein | |
29 september 2018 | Theater Concordia, Enschede | |||
26 september 2018 | Nieuwerkerk aan de IJssel | 15:45 - 17:00 | kinderen scheppen hun eigen brein | |
26 september 2018 | Ede | 10:40 - 11:25 / 11:35 - 12:20 | hoe werkt leren? | |
25 september 2018 | Amsterdam | 10:10 | wandel je slim en gezond | |
25 september 2018 | 13:00 - 13:45 | beetje natuur, groot effect | ||
20 september 2018 | Apeldoorn | 10:45 - 11:45 | hoe werkt leren? | |
20 september 2018 | 11:00 - 12:30 | Muziek en kinderhersenen | ||
19 september 2018 | Nieuwerkerk aan de IJssel | 14:15 - 15:30 | kinderen scheppen hun eigen brein | |
10 september 2018 | Groningen | 16:00 - 17:00 | hoe werkt leren? | |
6 september 2018 | Alblasserdam | 16:30 - 18:00 | ||
5 september 2018 | Emmen | 15:00 | hoe zet je een tiener op leren? | |
4 september 2018 | Hoogeveen | 13:30 - 14:30 / 15:00 - 15:50 | puberteit, liefde, leren | |
3 september 2018 | Almelo | 15:00 - 16:00 | De spelende school | |
31 augustus 2018 | Doorn | 11:00 - 15:00 | systeem mens; permanent in transitie | |
23 augustus 2018 | Arnhem | 10:20 - 11:15 | creativiteit, hoe werkt dat? | |
23 augustus 2018 | Brielle | 15:10 - 16:10 | ||
5 juli 2018 | Lelystad | 15:00 - 17:00 | het effect van kabbelend water op de geest | |
4 juli 2018 | 16:15 - 17:00 | de spelende professional | ||
28 juni 2018 | Groningen | 14:00 - 16:00 | spelend leren (en wat kunnen we hiermee in het onderwijs?) | |
20 juni 2018 | 13:15 - 14:15 | meertaligheid | ||
18 juni 2018 | Sint-Niklaas, België | 10:00 | wat kunst, muziek, theater, cultuur… met een mens doet | |
openbaar | 14 juni 2018 | Deventer | 15:00 - 15:45 | de spelende samenleving |
13 juni 2018 | ’s-Gravenzande | 14:45 | wat schieten we op met cultuur? | |
12 juni 2018 | Goor | 13:00 - 14:30 | beetje groen, groot effect | |
7 juni 2018 | Utrecht | 19:15 - 21:00 | burn-out | |
5 juni 2018 | Coevorden | 12:30 - 13:30 | hoe werkt leren? | |
openbaar | 29 mei 2018 | Zwolle | 19:00 - 19:45 | creativiteit, hoe werkt dat? |
28 mei 2018 | Kampen | wat schieten we op met kunst? | ||
openbaar | 27 mei 2018 | Amsterdam | 17:00 - 18:00 | psychologie van de openbare ruimte |
26 mei 2018 | Tilburg | hoe werkt muziek? | ||
24 mei 2018 | Sittard | het dyslectische brein | ||
23 mei 2018 | Alkmaar | 15:30 - 17:30 | onderwijsvernieuwing | |
22 mei 2018 | Amsterdam | 13:30 - 15:30 | hoe werkt leren? | |
16 mei 2018 | 13:00 / 14:15 | kinderen scheppen zichzelf | ||
25 april 2018 | Rozet, Arnhem | 14:00 - 16:00 | Waarom kinderen moeten spelen? | |
19 april 2018 | Haren | 16:10 - 16:40 | wat schieten we op met kunst? | |
18 april 2018 | Cultuurhuis Garenspinnerij, Gouda | 14:30 - 15:15 | wat schieten we op met kunst? | |
13 april 2018 | Sittard | 17:30 / 19:00 | hoe werkt leren? | |
11 april 2018 | Doelen | 14:00 | het jonge kind | |
9 april 2018 | Enschede | 17:00 - 17:45 | nieuwsgierig! | |
3 april 2018 | Assen | 12:00 - 13:00 | waarom leren mensen beter als ze plezier hebben? | |
30 maart 2018 | Amsterdam | 9:00 - 11:00 | hoe werkt leren? | |
30 maart 2018 | Eindhoven | 13:25 - 14:25 | de wetenschap achter leren | |
29 maart 2018 | Vianen | 09:30 - 10:45 | hoe werkt leren? | |
29 maart 2018 | Bodegraven | 16:30 - 17:15 | de spelende professional | |
28 maart 2018 | Museum Beeld en Geluid, Hilversum | 15:50 - 16:20 | wat schieten we op met kunst? | |
28 maart 2018 | Leiden | 13:30 - 14:00 | wat schieten we op met kunst? | |
28 maart 2018 | Midden Beemster | 9:35 - 10:20 | hoe werkt een tiener? | |
24 maart 2018 | Leiden | kinderen scheppen hun eigen brein | ||
22 maart 2018 | Vught | 8:30 - 10:30 | de spelende arts | |
21 maart 2018 | Zwolle | 10:00 | creativiteit en innovatie, hoe werkt dat? | |
21 maart 2018 | Den Haag | 20:00 | hoe werkt leren? | |
19 maart 2018 | TivoliVredenburg, Utrecht | |||
openbaar | 14 maart 2018 | Meppel | 16:30 - 17:30 | hoe leren pubers |
5 maart 2018 | Theater Castellum, Alphen aan den Rijn | 19:35 - 20:20 / 21:00 - 21:45 | hoe leren jonge kinderen? | |
5 maart 2018 | Amersfoort | 10:30 - 12:00 / 13:30 - 15:00 | hoe werkt leren? | |
2 maart 2018 | Blankenberge, België | 10:50 - 12:20 | de spelende professional | |
openbaar | 21 februari 2018 | Dordrecht | 20:00 - 21:30 | hoe de liefde werkt? |
20 februari 2018 | Amsterdam | 8:35 - 9:30 | onderwijs voor de toekomst | |
openbaar | 15 februari 2018 | Social Impact Factory, Utrecht | 18:30 - 21:00 | de wetenschap achter leren |
8 februari 2018 | ANWB, Den Haag | 13:30 - 14:30 | ||
5 februari 2018 | Grootebroek | 19:30 - 21:00 | hoe werkt een tiener? | |
1 februari 2018 | Zeist | 09:30 - 10:30 | kleurrijk oud worden | |
31 januari 2018 | Den Haag | 19:30 | onderzoekend leren | |
31 januari 2018 | Arkel | 10:30 - 11:30 | wat schieten we op met kunst? | |
30 januari 2018 | Theater aan de parade, Den Bosch | 14:45 - 15:30 | hoe jonge kinderen groot worden? | |
25 januari 2018 | Leeuwarden | 19:30 - 22:00 | leren, het jonge kind en hun hersenen | |
24 januari 2018 | Hilversum | 10:30 - 11:15 / 11:30 - 12:45 | ||
21 januari 2018 | Dordrecht | 20:00 - 21:30 | hoe de liefde werkt | |
19 januari 2018 | Utrecht | 10:45 | leren en creativiteit | |
17 januari 2018 | Doorn | 09:30 - 12:10 | systeem mens; permanent in transitie | |
17 januari 2018 | Tilburg | 14:00 - 14:20 | beetje natuur, groot effect | |
16 januari 2018 | Ede | 13:15 - 13:40 | hoe leren volwassenen? | |
13 januari 2018 | Kampen | 14:00 - 15:30 | wat schieten we op met kunst? | |
9 januari 2018 | Groningen | 20:15 - 21:15 | de spelende professional | |
8 januari 2018 | Amsterdam | 09:15 - 10:15 | hoe werkt leren? | |
openbaar | 13 december 2017 | Amersfoort | 15:00 - 15:30 | wat schieten we op met kunst? |
13 december 2017 | Ede | 11:45 - 12:45 | wat schieten we op met kunst? | |
12 december 2017 | Theater Dakota, Den Haag | wat schieten we op met kunst? | ||
12 december 2017 | Arnhem | 09:15 - 10:30 | de spelende professional | |
7 december 2017 | Arnhem | 09:15 - 10:30 | de spelende professional | |
1 december 2017 | Rotterdam | hoe werkt leren? | ||
30 november 2017 | Purmerend | 11:00 - 12:00 | hoe laat je tieners leren? | |
28 november 2017 | Groningen | 17.00 - 19.00 | hoe professionals leren | |
22 november 2017 | Leidschendam | 14:05 - 14:50 | ontwikkeling van kinderen | |
17 november 2017 | Doetinchem | 10:30 - 11:30 | hoe werkt leren? | |
17 november 2017 | Den Haag | 16:00 | hoe werkt leren? | |
16 november 2017 | Breda | 20:00 - 21:00 | hoe zet je een tiener op ‘leren’? | |
16 november 2017 | Amsterdam | 14:45 | humor en aandacht in het ziekenhuis | |
14 november 2017 | Goorsteeg | 11:00 - 12:00 / 12:45 - 14:15 | elke leerling is een verhaal | |
13 november 2017 | Dordrecht | 08:45 | wat schieten we op met kunst? | |
openbaar | 9 november 2017 | Zwolle | 16:15 - 17:00 | spel, bewegen en leren |
8 november 2017 | De Postwagen, Tolbert | 15:15 - 16:45 | leren en hersenen | |
7 november 2017 | Amersfoort | 13.00 - 13.30 | speciaal onderwijs en bijzondere hersenen | |
6 november 2017 | Boxtel | 16.00 - 17.00 | wat schieten we op met kunst? | |
4 november 2017 | Ede | 14:00 | het kwetsbare brein | |
3 november 2017 | De Rode Hoed, Amsterdam | 15:00 | hoe onze hersenen leren | |
2 november 2017 | Otterlo | 16:30 | wat schieten we op met kunst? | |
1 november 2017 | Theater het Kruispunt, Barendrecht | 14:00 - 15:00 | wat schieten we op met kunst? | |
31 oktober 2017 | Amsterdam | 19:45 | hoe zet je tienerhersenen op leren? | |
30 oktober 2017 | Purmerend | 15:15 - 16:15 | hoe werkt een tiener? | |
18 oktober 2017 | Amsterdam | 13:30 - 17:00 | wat schieten we op met kunst? | |
17 oktober 2017 | Schouwburg Park, Hoorn | 15:30 - 17:00 | hoe werkt leren? | |
12 oktober 2017 | Lichtevoorde | 20:30 | puberhersenen | |
12 oktober 2017 | Stadsschouwburg, Amsterdam | 16:15 - 17:00 | wat schieten we op met kunst? | |
11 oktober 2017 | Den Helder | 15.00 | wat schieten we op met kunst? | |
11 oktober 2017 | Verkadezaal, Zaandam | 20:00 - 21:30 | wat schieten we op met kunst? | |
11 oktober 2017 | Nijverdal | 10:00 - 11:00 | klein beetje groen, groot effect | |
10 oktober 2017 | Den Haag | 14:45 - 15:45 | wat hersenonderzoek ons leert over opvoeding en ontwikkeling | |
openbaar | 6 oktober 2017 | Filmtheater de Uitkijk, Amsterdam | 21:00 | Du Forsvinder |
5 oktober 2017 | Amsterdam | 20:00 | Hoe bespeelt de kunstenaar onze hersenen? | |
5 oktober 2017 | Vianen | wat schieten we op met kunst? | ||
2 oktober 2017 | Utrecht | 11:00 - 13:00 | ouderen en kunst | |
28 september 2017 | Hilversum | 17:10 - 17:55 | wat schieten we op met kunst? | |
27 september 2017 | Ede | 14:10 -14:55 / 15:15 -16:00 | hoe je puberhersenen laat leren | |
27 september 2017 | De Wolden | 09:00 - 10:30 | wat schieten we op met kunst? | |
26 september 2017 | Rijtuigenloods, Amersfoort | 12:00 - 12:30 | security, de mens als zwakste schakel | |
26 september 2017 | Volendam | 18:30 - 20:00 | de overgang naar de middelbare school | |
25 september 2017 | De Nieuwe Doelen, Gorinchem | 20:30 - 21:30 | wat schieten we op met kunst? | |
25 september 2017 | Roosendaal | 11:15 - 12:30 | hoe werkt leren? | |
20 september 2017 | Amersfoort | 19:45 - 20:45 | wat schieten we op met muziek? | |
14 september 2017 | Hilversum | 16.15 - 17.15 | onze hersenen zijn gek op leren | |
11 september 2017 | Losser | 19:00 | mensen zijn verhalen | |
5 september 2017 | Utrecht | hoe werkt leren? | ||
4 september 2017 | Amsterdam | 12:30 - 14:00 | het bewegelijke brein | |
2 september 2017 | Haren | 18:15 - 19:15 | wat natuur doet met mensen | |
24 augustus 2017 | TivoliVredenburg | 11:30 - 12:30 | onderwijsvernieuwing | |
21 augustus 2017 | Delft | hoe werkt leren? | ||
5 juli 2017 | Den Haag | 13:15 | puberbrein | |
5 juli 2017 | Rotterdam | 09:30 - 10:30 | wiskunde, leren en de hersenen | |
1 juli 2017 | Ketelhuis, Amsterdam | 13:45 - 14:45 | de spelende mens | |
29 juni 2017 | Zwolle | 17:15 - 17:45 | groene zorg | |
26 juni 2017 | Maaspodium, Rotterdam | 14:00 | theater, dans, identiteit en hersenen | |
openbaar | 21 juni 2017 | Armenius, Rotterdam | 20:15 - 21:15 | liefde |
21 juni 2017 | Hoorn | 16:15 - 17:15 | hoe werkt leren? | |
13 juni 2017 | Rotterdam | 12:40 - 14:10 | hoe werkt mentale energie? | |
8 juni 2017 | Naaldwijk | 17:25 - 18:25 | hoe werkt leren? | |
8 juni 2017 | Eindhoven | 10.30 - 11.45 | hoe leren werkt | |
6 juni 2017 | Hengelo | 20:00 - 21:00 | wat schiet het onderwijs op met kunst? | |
6 juni 2017 | Amsterdam | 09:30 - 10:45 / 11:15 - 12:15 | hoe wij leren | |
1 juni 2017 | Noordwijk | 14:00 - 15:15 | hoe werkt leren? | |
30 mei 2017 | Amsterdam | 13:30 - 15:00 | wat schieten we op met kunst? | |
24 mei 2017 | Den Haag | 9:00 - 10:00 | onderzoekend en ontwerpend leren | |
18 mei 2017 | Scheepvaartmuseum, Amsterdam | 16:00 - 16:30 | cyber security: de mens als zwakste schakel | |
17 mei 2017 | Roosendaal | 15:30 - 16:30 | kinderen scheppen hun eigen brein | |
10 mei 2017 | Edam | 13:00 - 14:00 | neuropsychologie van professionaliteit | |
10 mei 2017 | Utrecht | 21.00 - 21.40 | leren = interactie | |
8 mei 2017 | Amsterdam | 13:30 -15:00 | hoe werkt creativiteit in je hoofd? | |
18 april 2017 | Vrije Universiteit, Amsterdam | 13:30 - 14:45 | neuropsychologie voor Controllers | |
openbaar | 13 april 2017 | Burgers Zoo, Arnhem | 10:25 - 11:10 | coachen en de hersenen |
12 april 2017 | Amstelveen | 20:00 - 21:30 | kinderen, spelen, leren | |
openbaar | 6 april 2017 | Theater Figi, Zeist | 10:15 - 11:15 | triage, regels, vakmanschap en de hersenen |
6 april 2017 | Zwartsluis | 19:00 | hoe leren werkt | |
5 april 2017 | Theater Nieuwe Veste, Breda | kunst en de hersenen | ||
4 april 2017 | Theater Martiniplaza, Groningen | 09:30 - 10:30 | hoe leren werkt | |
30 maart 2017 | Theater De Meervaart, Amsterdam | 09:30 - 10:30 | onderwijs van de toekomst | |
29 maart 2017 | Energiehuis, Dordrecht | 16:45 - 17:15 | wat schieten we op met kunst? | |
29 maart 2017 | Brestheater, Brielle | 13:30 - 15:45 | hoe werkt leren? | |
openbaar | 27 maart 2017 | Sneek | 18:30 - 19:15 | wat schieten we op met cultuur? |
22 maart 2017 | Rotterdam | 20:00 - 21:30 | leren = verteren | |
20 maart 2017 | Zwolle | 10:00 - 10:45 | leren, hersenen en tieners | |
openbaar | 19 maart 2017 | Bilthoven | middag | creativiteit en onderwijs |
17 maart 2017 | Amsterdam | 10:15 - 11:45 | tieners, onderwijs en hersenen | |
14 maart 2017 | Van Damzaal, Rijssen | 09:30 | hersenen en muziek | |
13 maart 2017 | Rotterdam | 19:00 - 20:00 | masterclass leren en hersenen | |
13 maart 2017 | Rotterdam | 10:00 - 12:30 | hoe leren hersenen het best? | |
8 maart 2017 | Topsportcentrum, Koog aan de Zaan | 09:45 - 10:30 | bewegingsonderwijs, ontwikkeling en brein | |
8 maart 2017 | Kauwgomballenfabriek, Amsterdam | 12:30 | leren = verteren | |
7 maart 2017 | Amersfoort | 13:00 - 14:00 | leren en tieners | |
1 maart 2017 | Nibbixwoud | 14:45 - 15:45 | hoe werkt leren? | |
1 maart 2017 | Theater het vierhuis, Emmeloord | 19:30 - 21:00 | belichaamde intelligentie | |
27 februari 2017 | Meppel | 10:15 - 11:45 | kunst is een hoofdzaak | |
24 februari 2017 | Ossendrecht | 14:00 | leren en hersenen | |
17 februari 2017 | Hasselt, België | neuropsychologie van talent | ||
openbaar | 16 februari 2017 | Beatrixtheater, Utrecht | 13:00 - 13:30 | security zit tussen je oren |
13 februari 2017 | Calandliceum, Amsterdam | ochtend | verliefdheid, liefde en seksualiteit | |
openbaar | 10 februari 2017 | Wilminktheater, Enschede | 16:00 | wat schieten we op met muziek? |
9 februari 2017 | Rijksuniversiteit, Groningen | partnerkeuze, liefde en seks en het brein | ||
7 februari 2017 | Gevangenis, Zwaag | gehele dag | detentie en eenzaamheid / dagvoorzitter | |
3 februari 2017 | Elisabeth-TweeSteden Ziekenhuis, Tilburg | 17:30 | lezing voor neurologen | |
2 februari 2017 | Theater Vrijdag, Groningen | 09:00 - 11:00 | kunsteducatie, leren en hersenen | |
1 februari 2017 | Dierenpark Apeldoorn | ochtend | onderwijs, leren en hersenen | |
1 februari 2017 | Berkel Enschot | 20:00 - 22:00 | 9 misverstanden over leren | |
30 januari 2017 | Hoogstraten, België | neuropsychologie van leren | ||
27 januari 2017 | Maassilo, Rotterdam | 10:30 - 11:30 | buitentijd = leertijd | |
26 januari 2017 | Wilmink Theater, Enschede | 11:15 - 12:15 / 13:30 - 14:30 | wat schieten we op met kunst? | |
25 januari 2017 | Bergen NH | 09:30 - 13:00 | neuropsychologie van leren | |
23 januari 2017 | Concertgebouw, Amsterdam | 14:00 | wat schieten we op met kunst en muziek? | |
23 januari 2017 | Rabobanktheater, Hengelo | 21:00 - 22:00 | kunst, kinderen, hersenen | |
20 januari 2017 | Prins Claus Conservatorium, Groningen | 15:00 - 16:00 | hersenen en muziek | |
19 januari 2017 | Brabanthallen, Den Bosch | 15:00 - 15:45 | beetje groen, groot effect | |
18 januari 2017 | Amsterdam | 15:30 | wat schieten we op met kunstonderwijs? | |
16 januari 2017 | Deventer | 19:30 - 21:00 | het nieuwe IQ, over executieve functies en leren | |
16 januari 2017 | Het Theaterschip, Deventer | 15:45 - 17:00 | kindervoorstelling 'Heftige Hersens!' | |
12 januari 2017 | Theater Spant in Bussum | 17:00 - 17:30 | keurslijf en professionele ontwikkeling | |
11 januari 2017 | Scagon theater, Schagen | 15:30 / 20:00 | wat schieten we op met kunst? | |
9 januari 2017 | Petruskerk, Woerden | 09:15 - 10:00 | muziek, verwachting, verrassing en leren | |
9 januari 2017 | MECC, Maastricht | 15:00 | hoe hersenen leren | |